Cucumis - שירות תרגום מקוון חינם
. .



תרגום - אנגלית-רומנית - Like all Englishmen, the colonists were familiar...

מצב נוכחיתרגום
הטקסט נגיש בשפות הבאות: אנגליתצרפתיתרומנית

קטגוריה חברה / אנשים / פוליטיקה

שם
Like all Englishmen, the colonists were familiar...
טקסט
נשלח על ידי MÃ¥ddie
שפת המקור: אנגלית

Like all Englishmen, the colonists were familiar with written documents as barriers to encroaching power. “Anxious to preserve and transmit” their liberties “unimpaired to posterity”, the English people had repeatedly “caused them to be reduced to writing, and in the most solemn manner to be recognized, ratified and confirmed,” first by king John., then Henry III and Edward I, and “afterwards by a multitude of corroborating acts, reckoned in all, by Lord Cook, to be thirty-two, from Edw.1st to Henry 4th, and since, in a variety of instances, by the bills of right and acts of settlement.” Moreover, America’s own past was filled with written charters to which the colonists had continually appealed in imperial disputes-charters or grants from the Crown which by the time of the Revolution had taken on an extraordinary importance in American eyes.
הערות לגבי התרגום
Thank you very much. :)

שם
Ca toți englezii, coloniștii erau familiarizați
תרגום
רומנית

תורגם על ידי cristina_manoli
שפת המטרה: רומנית

Ca toți englezii, coloniștii erau familiarizați cu documentele scrise ca bariere împotriva abuzului de putere. “Nerăbdători să păstreze și să transmită” libertățile “neștirbite posterității”, poporul englez, în mod repetat, a “făcut ca acestea să fie transpuse în scris și, în modul cel mai solemn, să fie recunoscute, ratificate și confirmate”, mai întâi de către Ioan, apoi de către Henric al III-lea și Eduard I și “ulterior de o multitudine de documente coroborative, considerate de către Lordul Cook a fi treizeci și două în total, de la Eduard la Henric și, de atunci, sub diferite forme, prin edicte şi alte titluri de proprietate.” În plus, chiar trecutul Americii a fost plin de carte scrise, la care coloniștii au apelat în mod constant în cazul disputelor imperiale – carte sau garanții din partea Coroanei care, până la momentul Revoluției, au căpătat o importanță extraordinară în ochii americanilor.
אושר לאחרונה ע"י azitrad - 25 פברואר 2009 20:50





הודעה אחרונה

מחבר
הודעה

23 פברואר 2009 19:24

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285
Bună seara Cristina, mulţumesc pentru ajutor, însă nu reuşesc să o înţeleg o parte din traducerea ta :

"ulterior de o multitudine de documente ce le întărea, bazându-se pe ele, de Lordul C., să fie treizeci și doi, de la E. la H. și, de atunci, în diferite situații, de către Declaraţiile drepturilor omului și alte legi privind succesiunea.”

Maddie

23 פברואר 2009 19:38

cristina_manoli
מספר הודעות: 5
Am reformulat:

"...ulterior de o multitudine de documente ce le întărea/susținea, socotite/considerate în total, de către Lordul C., a fi treizeci și două, de la E. la H. și, de atunci, în diferite forme, de către/prin Declaraţiile drepturilor omului și alte legi privind succesiunea...

Sper că este mai clar acum.
Cristina

23 פברואר 2009 20:55

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285
Da, este mai clar acum, însă nu sunt convinsă că traducerea pasajului "by the bills of right and acts of settlement.", este cea mai potrivită.

Poţi edita textul, apăsând pe butonul albastru

Modificaţi

care se află imediat sub text.


Maddie

23 פברואר 2009 22:52

cristina_manoli
מספר הודעות: 5
Da, m-am mai documentat și "bills of right", în acest context, se referă la Declarația Drepturilor, document adoptat în 1689, însă în legătură cu "acts of settlement" n-aș putea spune dacă exista o variantă mai bună (menționez că eu m-am inspirat de aici: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=2441131 ).

Cristina

23 פברואר 2009 23:10

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285
Părerea mea este că "bills of rights" şi "acts of settlement" nu se referă la documentele respective, cel pe care l-ai menţionat tu şi cel din 1701, privitor la succesiunea la tron.
Poate că în acest caz, settlement se referă pur şi simplu la colonizare.

Îţi mulţumesc încă o dată, pentru ajutor. Este un text foarte încâlcit.

Maddie

23 פברואר 2009 23:12

cristina_manoli
מספר הודעות: 5
Îmi pare rau ca nu te-am putut ajuta mai mult, însă sper că se va ivi această ocazie în viitor
Cristina

25 פברואר 2009 09:36

azitrad
מספר הודעות: 970
Bună fetelor,

Mi-am permis să fac mici modificări în traducere...
Practic singura temă rămasă deschisă rămâne chestiuţa cu "bills of right and acts of settlement".

Poate vin ceilalţi cu idei..

Apropo!
Bine ai venit, Cristina!

Andreea

25 פברואר 2009 11:12

Tzicu-Sem
מספר הודעות: 493
Wow, păi aici se duc discuţii "zdravene" pe marginea acestui text. De aceea mă întreb, azitrad, de ce am mai primit eu acest text spre evaluare azi? Sau chiar azi a fost postată traducerea... E doar o curiozitate. Încerc să înţeleg mecanismele..
Merci,


P.S. Mă întreb dacă ai primit sugestiile mele de la evaluare.

25 פברואר 2009 12:36

azitrad
מספר הודעות: 970
Bună Tzicu-Sem,

Discuţiile între Cristina (traducătorul) şi Maddie (solicitantul) au fost înainte ca eu să setez poll-ul de evaluare. În mod normal fac asta numai după ce consider că textul e foarte apropiat de a fi corect, sau dacă nu înţeleg deloc limba sursă...

Nu am primit sugestiile tale chiar deloc....

Oare după ce scrii mesajul apeşi şi pe butonul "Scriere"?????


25 פברואר 2009 12:57

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285
Bună Andreeea,

Textul iniţial a fost modificat ieri (în sensul că numele pe care le abreviasem au fost editate).

Eu personal aş face următoarele modificări:

poporul englez,în mod repetat,-- aici aş mai adăuga o virgulă

de către Ioan, apoi de către Henric al III-lea și Eduard I
considerate a fi, de către LordulCook, a fi treizeci și două în total,--aici cred că unul dintre "a fi" trebuie eliminat

de la Eduard I la Henric al IV-lea, şi, de atunci, sub diferite forme, prin Declaraţia Drepturilor și alte legi privind succesiunea.”
De asemenea, chiar trecutul Americii ...

Eu, comparând şi cu versiunea deja validată din franceză aş traduce "bills or right and acts of settlement" -- edicte şi acte (titluri) de proprietate. Dar nu sunt sigură.

Aş mai adăuga că, în ciuda faptului că a fost necesar să fie făcute modificări, apreciez foarte mult efortul traducătorului şi tocmai din acest motiv am avut o discuţie cu Cristina, chiar din clipa în care traducerea a fost făcută.

Sper că asta să nu fi constituit o problemă.

25 פברואר 2009 12:45

azitrad
מספר הודעות: 970
hi hi
"a fi... a fi" era una din modificările mele....

mea culpa

25 פברואר 2009 12:55

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285

25 פברואר 2009 13:10

MÃ¥ddie
מספר הודעות: 1285
Tzicu, îmi pare rău, dar chiar nu înţeleg care este, cu adevărat, nelămurirea ta.

25 פברואר 2009 14:03

Tzicu-Sem
מספר הודעות: 493
M-a lămurit azitrad. Acum am înţeles. Încer să înţeleg şi eu cum merg treburile.

azitrad,
Nu-mi vine să cred! Nu ai primit sugestiile mele când mi-ai trimis solicitarea? Eu apăs butonul albastru cu micuţa săgeată albă.
Să pun sugestiile respective aici, acum?

Merci,
Tzicu-Sem

25 פברואר 2009 15:29

azitrad
מספר הודעות: 970
Sincer nu am primit sugestiile tale! Te rog scrie-le aici...

Sorry, chiar nu înţeleg care poate fi problema...

25 פברואר 2009 15:34

cristina_manoli
מספר הודעות: 5
Merci, Andreea
Bine v-am găsit

25 פברואר 2009 16:10

iepurica
מספר הודעות: 2102
Apropo, am mai avut noi odată discuţia asta. Comentariile pe marginea traducerii se fac înainte de setarea "poll"-ului. De obicei de către expert sau de utilizatorul care a introdus textul. Bineînteles că discuţia a fost între Måddie şi Cristina, pentru că una a introdus textul, iar cealaltă l-a tradus. Dacă sunt cometarii pe marginea traducerii se pot face acum, iar Cristina nu ar trebui să îşi mai modifice textul.

Toate modificările după ce se setează poll-ul se fac de către cel care evaluează traducerea (asta a fost cu titlu informativ).

Nici eu nu prea înţeleg care este problema având în vedere că azitrad evaluează şi nu altcineva.

25 פברואר 2009 17:05

danilindinha
מספר הודעות: 1
fa

25 פברואר 2009 17:36

Tzicu-Sem
מספר הודעות: 493
Ah, aşa deci. Am mai învăţat ceva. Merci Iepurica.
Nu era nicio problemă, doar că nu am înţeles algoritmul. Problema mea e că nu ştiu de ce nu ajung comentariile mele pe care le fac în micuţa căsuţă care apare când se alege "traducerea poate fi îmbunătăţită". Şi nu e prima oară.
Ca să fiu sigur că am înţeles: poll-ul este atunci când cel care evaluează trimite cerere de ajutor în evaluare conform cu limbile utilizate, da?
Să nu se supere nimeni dacă întreb unele lucruri. Le întreb doar ca să înţeleg cum lucrează cucumis.

azitrad,
Acestea au fost sugestiile mele:
- "familiarizați cu documentele scrise ca bariere" --- "ca fiind bariere";
- "poporul englez în mod repetat a “făcut ca aceastea să fie" --- "poporul englez a făcut în mod repetat 'ca acestea' să fie...";
- "considerate a fi, de către Lordul C., a fi treizeci și două în total" --- considerate de către Lordul C. a fi treizecişidouă";
- "De asemenea, chiar trecutul lui A. a fost plin de" --- "ÃŽn plus, chiar trecutul A.(mericii) a fost...";
- "în mod constant în cazul disputelor imperiale – carte sau garanții" --- "în mod constant în cazul disputelor imperiale referitoare la carte sau...";

Acestea au fost sugestiile la momentul respectiv. Poate că nu mai sunt valabile (n-am mai analizat textul încă o dată acum - comentariile le-am salvat într-un alt loc în caz că se întâmplă exact ceea ce mă nedumireşte pe mine: de ce nu ajung comentariile mele la evaluator).

25 פברואר 2009 18:36

Tzicu-Sem
מספר הודעות: 493
Eu credeam că odată e poll-ul (prin care oamenii află că respectivul text a fost tradus), iar apoi fiecare îşi aduce aportul prin sugestii sau "castane" .
Iar la acest text a fost invers: poll-ul a venit după ce deja s-a început discuţia pe marginea traducerii. De aici confuzia mea şi întrebarea mea. Am întrebat doar informativ.